Produkcja atrakcyjnych programów

Na całym świecie produkowane są wciąż nowe programy kulinarne, które coraz mocniej różnią się od wzorca, jaki jeszcze kilkanaście lat temu obowiązywał w tym biznesie. Pierwsze programy kulinarne mogły sprzedać się, a więc przyciągnąć odpowiednią grupę widzów co tydzień, tylko i wyłącznie jeśli posiadały gwiazdę o międzynarodowej renomie. Można ją natomiast było uzyskać tylko i wyłącznie w jeden sposób – prowadząc nawet nie jeden, a kilka lokali gastronomicznych na całym świecie. Co ważne, musiały to być bardzo uznane restauracje, a to przeważnie oznaczało również, że szef kuchni posiada na swoim koncie liczne książki kulinarne i inne publikacje. Nie dziwi więc, że w pewnym momencie taki szef kuchni, prowadzący w telewizyjnym primie-time swój własny program kulinarny, szybko stawał się prawdziwym międzynarodowym celebrytom. Zawsze jednak forma programu pozostawała ta sama – przeważnie pół godziny sam na sam, z szefem i jego kuchnią. Dopiero z czasem i rozwojem telewizji pojawił się pomysł, aby programy tego typu zacząć aktywnie urozmaicać, chociażby poprzez zaproszenie gości, profesjonalnych lub całkowicie nie związanych z gotowaniem na wysokim poziomie. Gdy programy te zaczęły zarabiać więcej pieniędzy, najlepsi zaczęli z kamerzystami i obsługą realizować programy za granicami swego kraju, łącząc odkrywanie kuchni z podróżami do egzotycznych krajów.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.