Telewizja wyłącznie kulinarna

W telewizji kulinarnej w ostatnich latach pojawiają się coraz nowocześniejsze programy, odbiegające dość mocno od tego, co dotychczas dominowało w ramówce największych telewizji. Przede wszystkim wynika to ze wzrostu znaczenia gotowania i tematów żywnościowych w życiu przeciętnego człowieka – po prostu społeczeństwa zainteresowały się mocniej dbałością o odpowiednią dietę i gotowaniem egzotycznych dań. Wraz z podróżowaniem i globalizacją otworzyła się ochota na próbowanie specjałów zagranicznych kuchni i nagle programy kulinarne zyskały wielką oglądalność. Wraz z nią natomiast do stacji telewizyjnej napływa ogromny kapitał z dochodów reklamowych – wiele firm chce wyświetlać swoje produkty, chociażby kulinarne, w przerwie popularne show o gotowaniu i za ten przywilej płacą krocie. Te pieniądze natomiast telewizja przynajmniej w jakimś procencie wydaje na dalszą realizację programu i podnoszenie jego jakości, co ostatecznie doprowadziło do wyjścia największych kucharzy z telewizyjnego studia i zaprezentowanie jedzenia takim, jakim ono jest, w pełnej interakcji z ludźmi odpowiedzialnymi za nie. Koszty podróży kulinarnej po całym świecie i kręcenia świetnych materiałów z bazarów z jedzeniem Bombaju, Pekinu i Rio de Janeiro, to miliony, ale programy te są dzisiaj tak popularne, że nakłady te zwracają się wszystkim inwestorom z nawiązką.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.