W piecu i na grillu

Grillowane lub pieczone warzywa są łatwe do przygotowania i zapewnienia dobrej zdrowej żywności. Takie warzywa to szybki i łatwy sposób, aby urozmaicić posiłek- bez względu na to czy są pieczone w piecu czy na grillu. Wiele warzyw są pyszne bez przypraw w ogóle. Szczególnie prawdą jest to dla tych z nas, którzy lubią smak warzyw surowych lub na parze. Pieczenie warzyw dodaje inny tekstury i poprawia smak, szczególnie tej bardziej mdłej żywności, takiej jak kalafior. Sól i pieprz, mogą być dodawane do dowolnego warzywa w celu ulepszenia smaku. Jednak w wielu dietach o niskiej zawartości sodu musimy znaleźć inne sposoby na poprawę smaku. Jeden świetny sposób, aby dodać smaku bez utraty wartości odżywczej jest dodać zioła. Oto niektóre zioła i przyprawy które nadają się jako dobre dodatki do pieczonych warzyw. Czosnek- szeroko stosowane zioło do wielu warzyw, najlepiej stosowane z umiarem. Bazylia- aromatyczny zielony liść jest bardzo dobrym dodatkiem do każdej potrawy z dodatkiem pomidorów i działa dobrze na pieczonych pomidorach. Nasiona selera – mielone lub w całości, mają silny smak selera. Zbyt wiele może stworzyć efekt pikantnej przyprawy. Nasiona selera dobrze same lub w połączeniu z innymi ziołami sprawdzą się doskonale. Majeranek -zioło z rodziny mięty, smak podobny do oregano, ale łagodniejszy. Dodajesz oregano do j żywności takiej jak spaghetti, klopsiki lub lasagne- dodaj też do warzyw. Pietruszka – delikatny, słodki smak. Z niej też warto skorzystać. No i jeszcze rozmaryn – bardzo aromatyczny liści przypominający igły sosny- ma mocny smak.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.