Jak założyć cukiernię

W ekonomii, przy wprowadzaniu na rynek nowego przedsiębiorstwa, czy nowej firmy funkcjonuje taki termin – „bariera wejścia na rynek”. Nie znając się nawet na ekonomii, można intuicyjnie zrozumieć, że chodzi tu o wszystkie te rzeczy, które sprawiają, że jedna firmę łatwo jest założyć i prowadzić z widokami na sukces, a w przypadku innej o taką sytuację niezmiernie trudno. Bo żeby np. otworzyć całkowicie nową fabrykę samochodów musielibyśmy dysponować nie tylko ogromnym kapitałem, ale też wiedzą na ten temat. Trzeba by zatrudnić setki, tysiące ludzi, którzy zajęliby się organizacją całego biznesu i doprowadziliby go do stanu, w którym moglibyśmy wreszcie zacząć produkować nowe auta. Już to oznacza ogromne koszty, a to w dodatku wcale niczego nie gwarantuje, bo zupełnie nowe auto może spotkać się z odrzuceniem przez klientów, albo wymagać wielu lat ponoszenia kosztów, aż może wreszcie zacznie się zwracać. To jest przykład ogromnej bariery wejścia. O wiele prościej jest założyć małą działalność, bo wtedy bariery wejścia są zdecydowanie mniejsze, kapitału nie trzeba aż tak wiele. Jeśli naszym celem jest na przykład własna cukiernia, to najważniejszą umiejętnością którą powinniśmy w to zaangażować jest z pewnością nasza wiedza w tym zakresie, umiejętności i siły, jakie chcemy poświęcić, aby rozkręcić ten interes. Nie potrzebujemy bardzo dużego kapitału, lokal też nie musi być wielki. Jeśli będziemy potrafili robić dobre rzeczy, to z czasem zyskamy wiernych klientów i będziemy mogli powoli, systematycznie, rozbudowywać swoje działanie.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.